Retourneren

We kennen het allemaal: in alle enthousiasme koop of bestel je een product, maar dan blijkt dit toch niet te zijn wat je dacht. Of je koopt een geschenk en de ontvanger blijkt dit al te hebben. Vervelend, maar geen nood: je kan jouw ToyChamp aankoop natuurlijk ruilen of retourneren.

Gratis retour in ToyChamp winkel of zelf terugsturen (eigen kost)

Retour binnen 14 dagen

Wat met garantie?

Wat met Click & Collect?

 


Herroepingsrecht 

Voor alle artikelen gekocht op de webshop van ToyChamp, heb je standaard een wettelijke bedenktijd van 14 kalenderdagen, die ingaat na ontvangst door of namens jezelf. 

De goederen moeten voldoen aan volgende voorwaarden:

  • Onbeschadigd en ongebruikt. Als een artikel geopend en gebruikt is, dan kan deze niet meer worden geruild.
  • We kunnen alleen artikelen terugnemen die in een originele en onbeschadigde verpakking zitten en opnieuw verkoopbaar zijn.
  • Als een artikel dus geopend en gebruikt is, dan kan deze niet meer worden geruild.
  • Voor software- en hardware-artikelen geldt dat wij deze alleen omruilen als deze nog verzegeld/geseald zijn. Is de verzegeling verbroken, dan kunnen we het artikel jammer genoeg niet terugnemen.
  • Alle meegeleverde documentatie, garantiebewijzen en verpakkingsmaterialen dienen te worden bijgevoegd.
  • Tegoedkaarten, waarde kaarten, kadokaarten en/of digitaal content kan niet worden geruild.

Aan het afzien van de aankoop is geen betaling van een boete verbonden en dit kan zonder opgave van de redenen. Indien je bij je bestelling recht had op een gratis artikel of een korting, behouden wij het recht om de korting te verrekenen en het gratis artikel terug te vragen als je een artikel wil retourneren uit deze bestelling en je bijgevolg niet meer voldoet aan de voorwaarden van de respectievelijke actie.


Hoe retourneren?

Een artikel uit een online bestelling (levering aan huis) retourneren kan op 2 manieren :

  1. Gratis retourneren of ruilen in een ToyChamp winkel 
    Je mag het artikel gratis binnen brengen in 1 van onze filialen, ook als je deze online gekocht hebt. Dit is vaak de snelste manier. Je kan dan meteen een ander artikel uitzoeken of kiezen voor een tegoedbon. Terugbetalingen worden niet gedaan. Ook de verzendkosten of eventuele andere onkosten kunnen we helaas niet vergoeden. Ook hier geldt natuurlijk het 14 kalenderdagen herroepingsrecht. Verder moet je in het bezit zijn van de factuur, die je uitgeprint meeneemt. In dit geval gelden de ruilvoorwaarden van de winkel.
     
  2. Wens je het artikel op te sturen? 
    Contacteer ons dan via webshop@toychamp.be. Wij sturen je dan een RMA formulier dat je getekend bij het pakket dient te voegen, waarna je het pakket kan opsturen. Hiervoor heb je de keuze om dit te doen via een ParcelShop van onze transporteur of via een eigen gekozen transporteur. 

    De kosten voor retourneren via een transporteur vallen ten laste van de koper. Retourneren is in de praktijk namelijk nooit echt gratis: een transporteur moet ook gewoon betaald worden. Het is voor een webshop die op lange termijn wil blijven bestaan eigenlijk echt niet haalbaar om dit gratis aan te bieden. Je ziet ook dat steeds meer andere grote webwinkels en e-commerce spelers hierop terugkomen, zowel om economische redenen als voor de milieu-impact van retourneren. Wil je dus gratis retourneren dan kan dat bij ToyChamp via onze winkels (zie bovenstaande puntje), maar niet via een transporteur.

    Ieder geretourneerde artikel wordt steeds eerst door ons nagekeken om te zien of het conform de retourvoorwaarden is. Indien dat zo is, dan betaalt ToyChamp het aankoopbedrag terug binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen. 

    Goed om weten: Het retourneren van producten is op eigen risico. Pakketten die tijdens de terugzending zoek of beschadigd geraken bij retour-transport, kunnen we helaas niet vergoeden. In dat geval moet er een claim ingediend worden bij de transporteur. Daar helpen we je indien gewenst natuurlijk wel mee.

Heb je je product in een ToyChamp winkel gekocht en niet online?

Dan kom je best binnen de 14 dagen na aankoop terug naar de winkel met je kassabon en het gekochte item in originele en onbeschadigde verpakking. Dan kan je meteen een ander artikel uitzoeken of kiezen voor een tegoedbon. Terugbetalingen worden niet gedaan.


Wat met Click & Collect artikelen die online besteld zijn en opgehaald zijn in de winkel?

Voor Click & Collect bestelde artikelen, kan je terug naar de winkel gaan voor de retour. Voor het retourneren van een Click & Collect order of een aankoop die je rechtstreeks in de winkel gedaan hebt, gelden de volgende voorwaarden:

  1. Je moet de online factuur of originele kassabon kunnen voorleggen.
  2. De goederen dien je onbeschadigd en ongebruikt, in originele staat en onbeschadigde verpakking, terug aan te bieden in de winkel van aankoop en dit binnen 14 dagen na aankoop.
  3. Je kan een ander product uitzoeken of je krijgt een tegoedbon.

 


Uitzonderingen

Uitzonderingen op de gestelde bepalingen zijn de volgende:

  • Wanneer een artikel speciaal voor je gemaakt of veranderd is, heb je logischerwijs geen recht op het verzakingsrecht van 14 kalenderdagen.
  • Wanneer een artikel zichtbaar gebruikt is of op andere wijze is beschadigd, vervalt je recht op teruggave van uw betaling.
  • De volgende artikelen worden alleen geruild of teruggenomen indien de seal ongebroken is: Tablets, games, CD's, DVD's, gameconsoles en accessoires.
  • Online aangekochte spelconsoles (hardware) kunnen alleen geruild of teruggenomen worden via een aangemelde retour via de webshop en niet in de winkel. Ook hier moet de seal nog aanwezig zijn.
  • Volgende artikelen worden niet geruild of teruggenomen : Bederfbare goederen, kleding, boeken/strips/agenda's (behalve bij misdruk) en showmodel artikelen.
  • OP=OP (opruimingsartikelen) worden eveneens niet omgeruild, noch teruggenomen. Dit is eveneens zichtbaar in de winkel, alsook op de kassabon.

Garantie

Mocht je product defect raken, dan kan je natuurlijk op ons rekenen. We respecteren de wettelijk bepaalde garantietermijn van het product vanaf de dag dat het geleverd werd.

Meer info over garantie, vind je op onze garantie pagina.

 


Vragen?

Heb je vragen of is er iets onduidelijk? Dan helpen we je natuurlijk graag verder! Contacteer ons even via webshop@toychamp.be en we contacteren je zo snel mogelijk (via mail of telefoon) om je verder te helpen!

Naar boven

We respecteren uw privacy!

We gebruiken technologie├źn, zoals cookies, om uw surfervaring makkelijker te maken, om socialemediafuncties te bieden en om het verkeer op de website te analyseren. Ook delen we informatie over je gebruik van onze website met onze vertrouwde socialemedia-, en analysepartners.

Privacy policy